1- به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
2- نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود.
3- راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
4- فضای مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
5- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی ،جنسی،خویشاوندی ،مذهبی و...)صورت گیرد.
6- به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمات به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
7- اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.
8- انجام وظایف به صورت موثروکارآمدهمراه با سرعت ومنطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
9- از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه ،سفارش و اخذ هرگونه هدیه و وجه نقد خودداری شود.
10- در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه یا وجه نقد ،موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
11- فعالیت ،زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
12- فعالیت ها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سلیقه کارکنان یا مدیران
13- از شایعه سازی ، تهمت ، غیبت ،خبر چینی و هر اقدامی که صمیمیت واعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.
14- رازدار و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
15- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
16- از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
17- تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم استقرار یابند.به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشد.
18- حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
19- از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
20- سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
21- از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.
22- اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی باآن همسویی داشته باشد.
23- نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد.
24- قوانین و مقررات سازمان بطور دقیق رعایت شود .

 راهبرد مشارکت عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید. چشم انداز سازمانی ما آن است که  همواره بعنوان یکی از بهترین سازمان ها در خدمت رسانی نزد مردم شناخته شویم. ارائه خدمات علمی ، دقیق ، کارشناسی ، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش های سازمانی ما قرار دارد.

هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود می باشد. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد های حاصل تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبرد های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکانپذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسبِ جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

در این راستا و به منظور جلب مشارکت های مردمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برخود لازم می داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات آحاد مردم بویژه از سوی نخبگان، متخصصین ، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان  را گردآوری و راهبردهای منتج به افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه های اجرائی را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

 می توانید دیدگاه خود را از طریق درگاه و سامانه میز خدمت الکترونیکی که آدرس دسترسی آن بروی تارنما قرار داده شده به صورت الکترونیکی و یا منوی ارتباط با ما  به صورت حضوری در میز خدمت اداره کل به این اداره کل انتقال دهید و همواره مشتاق دیدگاهها و نظرات شما هستیم

 می توانید از طریق منوی معرفی اداره کل استان ایلام  و به صورت تلفنی و سامانهتماس مستقیم با مدیران  و همچنین از منوی نظر سنجی (طرح تکریم ارباب رجوع) نسبت به ارائه نظرات خود و همچنین از قسمت نظرسنجی در تارنما  در نظر سنجی های متفاوت ما را از دیدگاههای  خود آگاه سازید.

ر بیانیه حفظ حریم شخصی تشریح می‌کنیم که چه اطلاعاتی را از شما گردآوری کرده، چگونه از اطلاعاتی که هنگام مراجعه به این پایگاه اینترنتی در اختیارمان قرار می‌دهید، استفاده و از آ‌ن‌ها حفاظت می‌کنیم.ما حفظ حریم شخصی شما را تضمین می‌کنیم. اگر در هنگام استفاده از این پایگاه اینترنتی، از شما اطلاعاتی بخواهیم که هویت‌تان را آشکار کند می‌توانید مطمئن باشید که از آن تنها بر اساس اصول مطرح شده در این بیانیه استفاده می‌شود. در هر حال تعهدات و مسئولیت‌های ما محدود به توانایی‌ها و امکانات ما بوده و ما در قبال اقدامات مجرمانه و یا حوادث و رویدادهای غیرمترقبه یا اتفاقاتی که منتسب یا ناشی از اقدامات ما نباشد، مسئولیت و یا تعهدی نخواهیم داشت.

ممکن است در آینده تغییرات در این سند اعمال شود. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه از تغییرات ایجاد شده در بیانیه حفظ حریم شخصی ما مطلع شوید.

چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کنیم؟

ما ممکن است این اطلاعات را از شما بگیریم:

  • نام و عنوان شغلی
  • اطلاعات تماس از جمله آدرس و آدرس نامه الکترونیک
  • اطلاعاتی برای پشتیبانی و نحوه‌ی اطلاع‌رسانی
  • اطلاعات مرتبط با نظرسنجی از مخاطبان

با اطلاعاتی که می‌گیریم چه می‌کنیم؟

ما از این اطلاعات برای شناخت نیازهای شما و ارائه پیشنهادهای بهتر به شما استفاده می‌کنیم.به طور خاص، از اطلاعات گردآوری شده در سایت برای این هدف‌ها استفاده می‌کنیم:

  • ایجاد بانک اطلاعاتی مخاطبان یا همکاران بالقوه
  • استفاده از اطلاعات برای بهبود خدمات یا نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها
  • ارائه‌ی امکانات جدید، پیشنهادهای ویژه و یا دیگر اطلاعات
  •  امنیت اطلاعات

ما متعهدیم که امنیت اطلاعات شما را تضمین کنیم. برای جلوگیری از هر نوع دسترسی غیرمجاز و افشای اطلاعات شما از همه شیوه‌های لازم استفاده می‌کنیم تا امنیت اطلاعاتی را که به صورت آنلاین گردآوری می‌کنیم، حفظ شود.

لینک به سایت‌های دیگر

سایت ما ممکن است به سایت‌های دیگری لینک شود. وقتی که شما از طریق این لینک‌ها از سایت ما خارج می‌شوید، توجه داشته باشید که ما بر دیگر سایت‌ها کنترل نداریم. درباره این سایت‌ها شما باید به بیانیه حریم شخصی آنها مراجعه کنید.

کنترل اطلاعات شخصی شما

ما اطلاعات شخصی شما را به اشخاص ثالث نمی‌فروشیم و به هیچ شکل دیگری در اختیارشان قرار نمی‌دهیم، مگر اینکه از طرف مراجع قضایی حکمی برای این کار دریافت کنیم.